Isnin, 13 Januari 2014

Hari Graduasi

13/Januari/2014 adalah tarikh bagi hari majlis graduasi ku di kolej Food Institute Of Malaysia. Disebabkan ada urusan lain yg tidak dapat dielakkan, sy terpaksa tidak hadir ke majlis graduasi berkenaan. Hajat dihati memang ingin mengenakan topi motar board. ahh! tidak mengapalah.. yg penting sy sudah pun bergelar graduasi. Itu yg penting.


Tahniah diucapkan kepada semua sahabat yang juga sudah pun bergelar graduasi dalam bidang Diploma In Pasrty and Bakery dan  Diploma in Culinary Art. :) Semoga ilmu yg diperolehi, dimanfaatkan dimasa akan datang. Jangan berhenti untuk belajar! kita tidak boleh berhenti untuk belajar walaupun sudah memegang segulung Diploma kerana ilmu Allah Maha Banyak dan tidak terhitung dengan ilmu yg kita ada seperti setitik air, jika dibandingkan ilmu Allah, lautan luasnya. 



Ingatlah pesan dari Chef Jamel :

"tak ingat! Lupa! Siap!" 

Dua tahun enam bulan saya menuntut ilmu di Food Institute Of Malaysia memberi impak besar dalam diri ini dengan dibekalkan ilmu masakan amnya serta ilmu Pastri dan Bakeri khasnya, menjadi titik permulaan untuk saya kecapi kerjaya saya dalam bidang Pastri dan Bakeri ini.

Doakan yang terbaik untuk saya ye..!

matlamat saya adalah ingin membuka sebuah kedai Roti dan Kek! Semoga cita2 saya yg ini tercapai pada suatu masa nanti. amin...


6 comments:

Tanpa Nama berkata...

Hello, blogwalking.
jalan-jalan ke blog kawan :)

isa Kamal Mokhtar berkata...

thanks iye :)

Unknown berkata...

hi..bleh share x pasal study kat fim..sis nk hantar asik kesana cuma risau ttg yuran..masa masuk perlu byr berapa? uniform dn asrama semua ptptn bleh cover ke?

Tanpa Nama berkata...

Oke x kolej ney ?? Sy nk msuk . hehe

Unknown berkata...

tumpang tanya , okay tak kolej nie ?

isa Kamal Mokhtar berkata...

Alhamdulillah