Sabtu, 18 Februari 2012

Saye dah jadi tunang orang? Seyes?

23/1/2012 Alhamdulillah saye sudah pun bergelar tunangan orang. Perjalanan dari Perak wilayah Labu sayong, ke Kelantan wilayah Keropok lekor cicoh budu.. ? eh buleh ke mcm tu punya ayat? haha.. pape lah an... hmm Bermula seawal Jam 8.30pagi rombongan kami melalui tol Simpang pulai terus ke Exit Kuala Kangsar, terus ke Gerik, kemudiannye terus ke dan terus ke tanah merah. Kami di sambut dari tanah merah menuju ke Machang.


Setibanya kami di Machang, menginap di sebuah rumah, berkumpulnye kami dengan kegembiraan dan bercampur keletihan akibat perjalanan yang agak lama ^_^.


Kami pun berehat ketika malam melabuhkan tirainya. Keesokkan harinya, Subhanallah, suatu perasaan yg tidak dapat diungkap dengan kata2. Perasaan berdebar sememangnya muncul sejak malam lg.. sehingga lah pagi hari kejadian.


Seronok. Pagi tersebut kami serombongan Breakfast di sebuah warung Roti Canai. hehe... kami sahaja dah penuh gerai tu... mujur x semua Ahli Keluarga kaum Kerabat Haji Khatim yg pergi, kalau x, memang x muat la warung tu.. Sesudah bersarapan, kami menanti saat untuk ke rumah Si dia..


saatnya pun telah tiba. Bersiap kami ke rumah Si dia. Untuk mengapai Cinta Allah, saya melalui proses pertunangan yang julung2 kalinya saya lalui.


Sesampai di rumah si Dia, Allah huAkbar! berdebar makin ketara.. kami disambut dengan penuh mesra.. majlis pun bermula dengan wakil pihak perempuan menjual pantun dan kami pn x berpantun hehe... sangat meriah suasana majlis tersebut.. selesai perbincangan, ha.. ini lah saat yg dinanti2kan/... Saat cincin disarung menandakan sudah bergelar tunangan orang. Dengan saye2 pn kena disarung cincin hehe best!!


saat itu, berdebar bercampur perasaan sebak berlegar2 dibenak fikiran ini. Umi buya... Syukron jazilan... Kerna kalian telah melahirkan daku kedunia ini untuk menikmati rasa manisnya cinta Ilahi, cinta daku terhadap kalian dan bakal mencintai seorang yg bergelar isteri insyaAllah.


















































Maka saya sudah menjadi tunang org... Wahai jelitawan.. yg kat luar sane tu jgn la makan hati pula iye? Mungkin kat luar sana ada yg lagi berhak untuk berdamping dengan kalian.. Allah telah simpan mereka untuk persiapkan diri untuk menjadi pemimpin kalian kelak insyaAllah.


Maka Allah pilih saya bertunang dengan si dia. Setiap apa yang Allah jadikan itu pasti ada asbab dan musababnya yg tersendiri.

2 comments:

syabab berkata...

wahh ayat akhir uh xmenahan..hehe...tahniah2... kene byk belaja tuk jd suami mithali sbg persediaan nk bina mahligai bersama... syabab doakan yg terbek tuk bro dan bakal isteri.. :)

isa Kamal Mokhtar berkata...

thanks Syabab. InsyaAllah akan memegang amanah dengan baik.