Khamis, 22 September 2011

menjiwang la plak



video ni dedikasikan khas buat habibatiku.


Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

3 comments:

eman berkata...

salam ziarah... indahnya cara ko tafsir cinta... sgt setuju.. biarlah die menjadi dirinya sendiri n menerima kamu seadanya... susah gak uh nk cr cmtu...hihi..mesti ko da ade nie...hehe

isa Kamal Mokhtar berkata...

Thanks Eman atas komen. iye. Menilai sesuatu aspek itu sgt penting dengan berfikir secara rasionalnye.hee

eman berkata...

tul2...hehe.... moge kite bijak menilai... jgn terlalu menilai sehingga merendhkn org lain... itu kene mintq jejauh... spe kite nk judge org len...hee.. salam ziarah back (^_^)